11 February 2008

lebede, lebede






am fost duminica in portul tomis sa vedem lebedele. a fost cam urat afara, batea puternic vantul dar a meritat. sunt superbe aceste fiinte numite lebede. plutesc gratios pe apa, isi intind gatul sa ude ciocul in apa sau sa manance bucatile de paine care le arunca oamenii. la fiecare val sau unduire a apei plutesc usor, se uita timide intr-o parte, mai intind odata ciocul spre apa.. cel mai frumos a fost cand le-am vazut prima data, la inceputul lui februarie. atunci le-am dat sa manance din pachetul cu mancare care il aveam la mine, iar ele in semn de recunostinta si-au infoiat aripile si le-au intins gratios in sus, unindu-le doar la varfuri... nu am cuvinte sa le descriu. adevarate balerine ale apei. le vezi cum inoata in grup si daca vrei sa le atragi la tine, te agiti putin la ele, le rupi bucati de paine si le arunci, si vezi cum vine cate una sa ia in cioc bucatile mici si albe, pana se aduna toate. cand e vorba de mancare, apar si pescarusii. vin ca sacalii si le iau pana si din gura lebedelor mancarea. dar trebuie sa impaci pe toata lumea: dai si la pescarusi, dai si la lebede.
ps: daca mergeti sa le vedeti nu fiti tarani. luati si o paine, doua, sa le dati sa manance. si inca o data, nu fiti tarani. dati-le bucati mici de paine, sa le poata lua usor. nu aruncati cu colturi sau jumatari de paine spre ele.

3 comments:

Anonymous said...

vai domnule cuc,si cum ramane cu partea a 2-a a povestii? =))

BlindGirl said...

frumoase lebedele... eu n-am vazut pana acuma vreuna... vezi ca te-am lovit cu-o leapsa despre poezii :P

Anonymous said...

stiati ca... daca "partenerul" unei lebede moare, nu-si mai alege niciodata altul?
In "Toamna la New York", filmul meu preferat, dupa ce moare ea...in ultima scena el vede o lebada... Clipa aia spune multe. Frumos film. Vi-l recomand:)
PS: Imi place blogul tau