01 September 2007

folk you 2007


Doua seri de muzica si suflet. De mare si cer. De nisip si lumini de reflectoare. De artisti si chitari. De stele si sperante. De prieteni si oameni. De folk you…
prima seara am mers cu masina in vama. am debarcat in drumul plin de praf si oameni. am stras o bataie cu izoprenul si zdup pe plaja. acolo am gasit loc bun si ne-am intins lucrurile. o initiativa buna a Jurnalului National de a distribui gratuit printre spectatori a suplimentului despre Motul Pittis, un material foarte bun care l-am citit ulterior acasa. usor, usor s-a umplut si plaja si nu puteai arunca un ac care sa cada direct pe nisip. siii… a inceput. dinu olarasu impreuna cu fiul sau vladimir cu ‘Dincolo de orice vama/ Dincolo de da sau nu…’.

pe mine piesa m-a gasit mancand un sandwich facut de mama lui flaviu. bun, dar mai buna bereaaa. burp. la socaciu m-am intins pe izopren si am ascultat uitandu-ma la stele. frumusetea acelor momente ma ducea cu gandul la woodstock. seicaru a inchis in stil mare prima seara. a cantat nemaipomenit.
la intoarcere am adormit, la iesirea din vama, pe umarul roxanei. am atipit un pic si m-am trezit in constanta la semafor. destul de scurt drumul :)) . prin constanta am fost doar in trecere, deoarece le-am dus si pe fete in medgidia. am trecut in noapte prin ceata deasa ce se formase pe drum. dupa ce le-am lasat pe fete, inevitabil ne-am ratacit un pic prin medgidia, ca sa fie distractia completa, dupa care spre casa. am pus capul pe geam, departarile treceau prin fata ochilor si.. am adormit. cand am deschis ochii deja era lumina si am ajuns in constanta. era vreo 5-6 dimineata. Am ajuns acasa si m-am bagat la somn. sforrr...
incertitudinea a planat toata ziua de sambata, cand nu stiam daca o sa merg cu mihai si rox la folk. evident, cum am presimtit, ei nu au mai vrut sa vina. deci, dupa o partida de somn pana la ora 19:00, fara sa am unde sa stau noaptea in vama, am aruncat in rucsac un bluzon, o sticla cu apa plata si niste biscuiti, l-am pus in spate si spre vama cu mine. am luat autocarul, au mai trecut peisaje prin geamul vietii, am mai stat de vorba cu o tanti din moldova, care venise cu fetele la mare. din mangalia am stat ca sardelele in microbuz, in picioare, cu lume destul de pestrita. dupa aproape o ora am ajuns pe plaja, locul plin peste tot in jurul scenei de oameni. o mare de oameni. Am preferat sa stau intre marea de oameni si marea valurilor, la juma’ de metru apa. au urmat clipe frumoase, de muzica folk, de valurile inspumate, de aerul rece al noptii, de scena colorata si artistii cu chitari in mana. daca in prima seara mancam sandwitch la dinu olarasu, acum rontaiam bicuiti la mircea baniciu. ‘ Cu ape de rosu in ochi/ Valuri largi de alb/ Mov si verde zboara cald/ Pe chipul tau drag/ Esarfa in dar...’ .

emeric imre a fost unul din artistii pe care ii asteptam. ascultam in timp ce ma uitam la mare si luna, la unduiri de apa si valuri. am simtit din nou vama, asa cum era odata... ducu bertzi nu prea in forma, a lasat publicul sa cante o mare parte din versuri. nicu alifantis si alexandru andries au cantat impreuna, despre tamara, cea mai frumoasa zi, balada dromaderelor sau piata romana nr 9. prima oara cand am fost la un concert nicu covaci. A ramas undeva adanc interpretarea live si vocea lui. nu se compara cu inregistrarile de studio. are o voce patrunzatoare, ragusita cand vorbeste normal si cu acea tonalitate aparte cand se revarsa vocea din tot pieptul. ‘In umbra marelui urs’ a fost superba live. pacat ca nu a cantat si ‘Nunta’, desi a fost ceruta cu insistenta de public. 'Mugur de fluier' si 'Strunga' au fost alte 2 melodii deosebite cantate de el.

si toate lucrurile frumoase au si un final. dar.. 'sfarsitul nu-i aici'. 'daca v-au placut bufonii, ne mai vedem si la anul.' dupa care a ramas nisipul gol in jurul scenei, un reflector care lumina vag plaja, cativa oameni care strangeau echipamentul si.. muzica care se auzea din alte localuri in vama. a fost frumos. m-am carat in expirat sa ma intalnesc cu cineva.

No comments: